Feeds:
Posts
Comments

Archive for May, 2011

sorry 4 a long hiatus.house chores and all the domestic affairs always drain my energy,and take away all the ideas that i have to blog,brag or complain. During the free time, i found myself a book to read or perhaps,it is hard to find me-time in front of my laptop anymore.Thanks to Ipod and Iphone…and it feels weird to blog via em,..for me at least.

There’s nothing much to record here.Owh..i am at the middle of sorting my resume,applying here and there and discreetly (NOT ANYMORE) wish to start working asap.I am so tired to be stranded at home,jobless…nawal is the only reason to keep my sanity now. Cant wait to go back to work and have the paycheck on a monthly basis…Deep down,I pray 4 a job near our vicinity so that i can rush home to nawal..Insya allah..Amin..enuff of the tat is the future part…talking about the the present…with all the time that i have now…I try to spend all the time with her coz after tis, with a career to look after…things will change …like completely change for nawal…for me and nawal to be exact…i am going to miss all the moments that I have with her…gonna miss her new vocab…and perhaps, i will find it difficult to understand her “conversation” just like the way i understand her now…its going to be a big change for a toddler tat used to have me around her 24/7…and i pray allah to ease the process and make it a smooth one for both of us. I cant bare at the thought of leaving her behind but hey this is life..and i have to do this for the sake of our life too. At this very moment, I just wish that Iam a millionaire..or billionaire …so tat i dont have to work  and spend all time with nawal..with hubby…

erm…gtg now!

Read Full Post »

Mcm tajuk cerekarama!!!

Sempena hari ibu,chesu gembira kerana berada di sisi mama…dapat melihat wajah mama,dapat merasai kehadiran mama…anugerah..nikmat dr allah yg kadang2…terlupa utk disyukuri..bila tiada br dirindui…

Hanya bila chesu bergelar mama,definisi kasih syg dan cinta seakan berubah..benar kata mama..”hanya tahu bila sendiri bergelar ibu”…

Seawal 7minggu usia nawal dlm kandungan chesu,kehadiran nawal sudah memberi impak dalam hidup…muntah,penat dan letih penat bagai berpusing2…seakan menduga..tp proses awal menjadi ibu…chesu belajar erti pengorbanan pertama..chesu belajar cinta suami yg tidak pernah lari dari sisi…chesu bertuah punya suami yg tidak jelek membersihkan sisa muntah,tidak pernah meninggalkan chesu utk berjumpa doktor malah menjadikan itu semua satu memori indah tanpa melalui pahit maung drama di hospital…alhamdulillah,mungkin terlupa saat itu ramai kaum hawa melalui tanpa bantuan suami dek kerana tugas atau halangan lain..chesu belajar menyintai suami utk satu lagi kelebihan yg tak pernah chesu maklum tanpa kehadiran nawal

Justeru,semakin chesu tahu kejapnya kasih pada seorang anak bila makan pakai dan segala perbelanjaan diri bagai diletak jauh di belakang..segalanya hanya utk nawal..baju kain segala mak nenek brg hanya buat anak…kalau ke shopping complex,barang buat “cinta yg belum bersua” dicari dulu..

Bukan utk menunjuk tinggi kasih seorang mama…tp dr nawal chesu belajar utk lebih menghargai mama chesu..bila melihat wajah nawal buat pertama kali…seawal 5 minit usia nawal,chesu tidak perlukan adjektif comel,sempurna,putih,gebu..kerana chesu sudah dahulu menyayangi nawal..sempurna bagi jiwa ibu chesu adalah kehadiran nawal …seakan syurga kegembiraan buat suami dan keluarga kami..alhamdulillah..kerana allah memberi chesu peluang utk merasa walau dgn seribu kepayahan..kerana ramai yg ingin bertukar tempat dgn chesu,kepingin chy mata pengikat kasih..tp allah belum lagi memakbulkan hajat mereka

Kisah panjang ini adalah dedikasi utk mama chesu…dan nawal..kejora,bintang hati ayah mama..Semoga solehah!!!di bwh lindungan allah dan dikurniakan kesihatan,keselamatan dan kebijaksanaan utk mengemudi hidup walau nnt tanpa mama dan ayah!

20110506-051347.jpg

20110506-051555.jpg

Read Full Post »

Byk sgt cerita sampai x tahu dr mana,cerita apa patut chesu tulis buat kenangan esok2.
Last wiken,hubby nawal n chesu terbang blk ke ktan.3d2n..tiket murah beli thn lepas.rm75 return.tp tiket nawal spt biasa rm50 per trip.fix rate.en suami tiba2 kena outstation to trg on sun,there goes our plan.subuh2 lagi dia bertolak dgn myvi babo..
Bila dah blk,rasa hepi.lg2 bila babo dah start sembang2 mcm dulu.tp perbualan pasal konvo chesu ingat sampai hr ni

Babo-bila konvo?
Chesu-biasanya end of year.tp dewan br..3tingkat
Mama-baguslah..nnt senang sikit kot nak pegi.babo blh la naik wheelchair.x pyh jalan.
Chesu-haah..boleh..jomlaaa
Babo-masa tu babo dah x de dah..

Senyap.mata merah.nanges dlm hati.
Ya allah..ajal maut jodoh pertemuan semua di tgnmu..sudah tertulis lama.tp x salah kan ya allah ku rayu panjangkan hayat seorang lelaki cinta pertamaku…biarlah dia dapat luhat sendiri hari itu..atau biarlah dia mampu melihat gambar hari itu..biar hati nya bangga ya allah!
NANGES

Read Full Post »